påsklov

Påsken
nu är det påsk och allt omkring verkar gult. varför är färgen gul påskens färg? ngt som jag brukar fundera på varje påsk. men jag kanske har kommit på ett svar. kanske för att det är så mkt kycklingar med i bilden och dom är ju gula: men vad fan ha kycklingar med jesus uppståndelse att göra, för är det inte därför vi firar påsk? om någon kan ge mig ett svar på denna fundering, så hör av dig gärna =]

Sportlovet
så var de det sista påsklovet för mig, iaf på ett tag. och hur ska jag tillbringa det då. Jo, jag ska åka ner till världsmotropolen Flen i Sörmland. Jag har fått en förklaring på att det är lika litet som Järna. Och då undrar säkert många vad i helvete jag ska göra där, jag ska på intensivkurs för körtkort i 4 dagar. Jag har tagit ett paket med 15 körlektioner, terorikurs och halkbana. Där kan vi snacka om intensivvecka =P
Jag hoppas på ett det är någon tjej som ska dit och bo där som jag ska. Kul om jag skulle få bo ihop med ett gäng par killar, inget privatliv överhuvudtag! Har ju fått lite tips av min kompis Mimmi som var där under sportlovet.

Jag vet att chris och robin är ett stort fan av att läsa min blogg, framförallt när jag skriver om när jag är ute och övningskör. så här killar, det här ett endast tillägnat er!

Arnes Trafikskola
Eftersom jag har kört så mkt med pappa denna helg så säger jag, Arnes Trafikskola. Snart är det dags för Flen och känner mig rätt säker i trafiken..  ( skriver bara det som är roligt att veta )

Torsdags: lite nervös över att köra i stan och motorväg. inte alls säker i trafiken. börjar med att göra ut hos mig och stannar vi en stoppskylt. eftersom jag inte är såker väljer jag att vänta tills det är rätt långt avstånd mellan mig och bilarna. Oh vad händer! Jo, bilen bakom mig tutar och jag blir förbannad! Han ser väl att jag övningskör! Gubbjävel(fast vet ej om det var en gubbe). Väl inne vid Ica Turen får jag motorstopp och får fullständig panik! efter ett försök
får jag igång bilen och rullar iväg. sen blir det broöppning och är fortfarande uppe i varv efter motorstoppet. tiden jag vänta på att åka iväg tänkte jag: tänk om jag får motorstopp, tänk om jag får motorstopp.... men det gick bra och jag gled vidare. det var väl det som hände i torsdags.

Fredag: kommer inte ihåg så mkt av denna dag. kanske för att jag fick uppleva ngt jag aldrig vilat göra. Få motorstopp i Birkakorset. Jag kom ifrån bron och skulle upp mot Moraberg. Rödljus när jag kommer fram, lägger i ettan (som jag aldrig gjorde) och vänta. när det väl blir grönt så börjar jag släppa kopplingen och ska gasa. men vad händer?!?! Jag åker bakåt nedför backen! Jag grips av fullständig panik! Pappa börjar skrika på mig och det utbruter fullstänindig panik!! Bilar börjar tuta och byta fil. Efter några försök kom jag iväg. Det var en låg stämmning i bilen hela resan hem...

Lördag: pappa tar ut mig till almäns, där som jag först fick lära mig köra bil. vi tränar dragläge och koppling. Pappa tror att jag "fuskar" med att känna dragläge och att koppla ur. Min kommentar till detta är att, när jag väl är i trafiken har jag så mkt annat att tänka på än dragläge och om jag kopplat ur tillräckligt. Allt går bra där ute och vi kör till Nykvarn för att åka ut på motorvägen. Efter att vi var på almäns gick allt så mkt bätte. nästan inget motorstopp ( vad jag kommer ihåg) Åkte en ny väg så vi kom till Brunnsäng, nästan till Ritorp där chris bor. Enligt honom fick jag inte göra hans vägar osäkra, utan jag skulle hålla mig på min sida av bron. Men det kan du glömma lilla gubben =P
Pluggade teori hela kvällen, måste ju klara provet! Kan ju inte kugga tre gånger som en viss person har gjort. Börjar på R och slutar med obin. =P

Söndag: Åker till almäns för att "värma upp lite" innan jag åker in mot stan igen. Och nu gick det verkligen bra. jag fick ett motorstopp på saltsjöbron (broöppning), men pappas kommentar till det var: lugn, alla kan få motorstopp någon gång. allt gick som på räls och var rikigt nöjd över mig själv. det enda roliga för denna dag var väl när jag svängde höger när pappa sa åt mig att svänga vänster. trodde jag kunde höger och vänster =p
nästan klar med övningsboken till teoriboken. Here I come, Flen!!!!!

Hoppas på att ni fick ngt att skratta åt nu killar=) Men kom ihåg, det är ju jag som kommer ha körkort först av oss!!



 





Kommentarer
Postat av: Felicia

Haha, köra bil är fan inte lätt :D Gick det bra i Flen?

2007-04-14 @ 23:01:59
URL: http://feelicia88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0