Tallinkkryssning - Lila,lalalala,lila,lalalala,lila...

Hade ju lovat att lägga in alla bilder från kryssningen och skriva lite om kryssningen.
Men såklart ska mitt internet börja krångla, så nu har jag äntligen fått igång det igen!


Första kvällen ombord började med att vi åt buffé. Den var väl rätt okej, men den slår inte Vikings lines.
Sen var det dags att börja förfesta. Vid sådär 12 tiden hade vi fått i oss en hel del dricka och gick upp till dansgolvet. Vi intog dansgolvet på en gång och släppte loss. Träffade några killar från härnösand
Men det bästa den kvällen var ju killarna från Jakobsberg! Jag kommer aldrig glömma bort mitt första intryck. Va fan gör dom här småbarnen på båten, säkert här med deras föräldrar eller ngt. Ena killen hade shorts gympaskor och strumpor som gick över benen, så hemskt! dom började kalla mig Lila, eftersom jag hade en lila/rosa klänning på mig. Men vi totaldissa dom den kvällen. Vid tretiden kände vi oss lite slitna och gick och la oss, vi hade ju ändå några timmar på oss i tallinn och sen var det ju en till kväll ombord.

kl halv tio ringde kl för att vi skulle gå upp och vandra lite i staden tallinn. Mimmi virade bort oss och ledde in oss på små gränder, men till slut hittade vi till varuhusen. Mimmi var shopping galen, iaf jämnfört med oss andra =p jag kommer inte riktigt ihåg hur många Espirt affärer jag var inne i =p

Vi åt en dyyyyyr lunch vid gamla stan, vi beställde in minute steak with fries. Och kan säga att det tog 45 min att få den där jädra köttbiten!!!

Hitta ett par jätte fina lacostskor, men min plånbok tillät mig inte att köpa dom )=

Vi kom tillbaka till båten vid 5. Vi alla var helt slut efter den långa vadringen. Först slockna jag sen Linnéa och Johanna och Mimmi sist. Sen var det bara att dra igång partyt. Jag och Johanna köpte en platta cider, eftersom vi inte hade ngt kvar från söndagen. Den kvällen var vi nog båtens hetaste brudar. Vi tillbringade kvällen tsm med Jakobsbergskillarna, som var 88:or och inte alls var så små som jag trodde. Härnösandkillarna var med på ett hörn och sedan Norgekillarna som såg ut som ryssar, som bjöd mig och Mimmi på drinkar=D
Vid 4 tiden blev det efterfest i våran hytt. fullproppat med folk kan jag ju då säga. Jag sov inte så mkt den kvällen jag ju då tillägga, men så jävla kul vi hade det brudar. Även om vi bara var 4 st xD

Nu orkar jag inte skriva mer men här kommer det bästa från kryssningen

Mimmi säger från ingenstans till Johanna:
- Din jävla hängpatte!
Mimmi frågar Linnéa i hytten:
- Är det här ditt kamerafodral?
Linnéa svarar:
- Ja! eh Neej! (inom loppet av 2 sek)
Linnéa på skoaffären i Tallinn:
- Jag kommer inte härifrån
( Jag tyckte det lätt som om hon inte kunde komma ut från affären, men hon mena att hon inte kom från det tallinn, jag tyckte det skulle låta bättre med att säga, jag är inte härifrån)
Vi brudar kommer på våran lilla trevliga låt:
- Lila,lalalala,Lila,lalalala,Lila..
( Eftersom jakobsbergs killarna kallade mig lila så började vi bara sjunga på den, melodin är från coca-cola reklamen där killen står i ett skyltfönster och böjar sjunga)













Tack tjejer för en underbar kryssning! Det får bli fler gånger!!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

nästa gång åker vi allihopa :D

2007-08-14 @ 14:17:39
URL: http://mikaelita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0