skaffat blogg

så nu var jag också en i mängden som skaffat blogg. känner att jag har lite att skriva av mig.
vet inte alls hur detta funkar, så jag letar mig helt enkelt framåt=]

idag har det varit en tråkig dag fast med ett undantag! VI HAR FÅTT ETT FLAK TILL VÅRAN STUDEN! Tusen tack Linnéa att du ringde de 50 tusen personer som ordnade studentflak. vi var verklige ute i sita stund.

dagen började med att jag hade information och layout. hur tråkigt som helst. satt mest och glodde rakt in i väggen. sedan hade vi internationella relationer. vi fick en uppgift om Nordamerika som jag inte alls fatta mig på. när det hade gått ca 40 min av lektionen ringer en av killarna linnéa hade försökt att få tag på om studentflak. han medela om att han hade ett flak kvar, och det tog vi. hur glad som helst.
sen återstod den sista lektionen för dagen: relgion (orkade inte gå på biatchlärarens filosofilektion).
vi skulle få en uppgift som vi skulle jobba i grupp. jag och linnéa valde att skriva om Heliga Bergitta ( eller som linnéa sa: Helga Girbitta haha)

nu sitter jag här och har huvudvärk, kanske för att jag inte dricker så bra längre. kommer bli som ett russin som mamma säger=p

nu tänkte jag skriva om den otroliga roliga helg innerhåller en resa till Heby och Västerås med: mims,joe och bine.

kl 14.07 skulle tåget till Uppsala gå från Stockholm Central avgå. sen därifrån skulle vi byta till ett annat tåg som gick till Heby. När jag och Mims kommer på tåget ser jag att metrologsnubben från Svt sitter på tåget. han med det långa håret, tror han heter ngt mer Per. Klockrent när mims tog kort på hans hår och två andra personer=p vi hade rena flummresan till uppsala, är lite förvånad att ingen kom fram till oss och bad oss hålla käften.

sedan på resan till heby var vi helt döda. då hade våran energi försvunnit. och så förblev hela kvällen. när vi kom ut till Sarah ute på landet i Heby var det först tjejmiddag och sedan party party. kan ju säga att jag fick det intrycket att tjejerna som kom från heby och sala inte är direkt som oss södertäljetjejer. dom beteér sig som killar. dom snusar och beteer sig som dom också. fick en chock där ett tag. vid tre tiden gick vi södertäljebrudar och la oss. det var ett 10 tal som var kvar som skulle sova där. efter att vi precis sminkat av hos, borstat tänderna och lagt oss i sängarna så kommer sarah in i rummet och säger att det är personer inne i sarahs lillasyters rum och knullar. jag och mims rusar in i rummet och ber dom sticka där ifrån (vi tänder inte lampan, för risken att få allvarliga men). sen vill sarah att vi ska skicka ut killen som hade knullat tjejen i rummet. och det roliga var att han inte fatta att vi mena allvar. kanske för att johanna satt i trappat och ropa: gurra burra du måste gå. men till slut fick vi ut honon och han fick ta en taxi hem vid 4 tiden..

men det blev bara roligare... på lördagen bar det åt mot västerås. där skulle jag johanna mimmi linnea och sarah bo i kristins lägenhet ( en kompis till sarah). hon skulle också ha varit där men hon vart sjuk och var hemma i Heby. vi gjorde lite hemlagad mat som bestod av lövbiff,pommes frites och béarnaisesås. sååå gott. får inte glömma vitlöksbröden vi hade till.. sen började vi fixa i ordning oss för utgång i västerås på klubben 360.
vi körde den klassika förfestarleken. hatar när man måste rimma, för jag suger på det. sen när jag fick upp kortet på katogorier så sa jag: namn på personer vi strulat med. men det tog så läng tid så vi la ner det till slut =p
jag drack min heliga Rosa Pantern, johanna och linnea drack Pipino (vet inte hur det stavas) Sarah champange och mimmi cider. vid nio började vi tänka på om vi skulle beställa taxi och efter tag fick vi tag på ett bolag där vi kunde förboka en taxi. sen ringde vi Södertälje Taxi och drev med dom att vi ville ha en taxi till västerås, men dom la bara på =(

sen blev bara kvällen kaos! Sarah gjorde illa sig på handfatet på 360 så hon blodde hur mkt som helst. en viss person sa hora och fitta till johanna i telefon. så jag skrek till personen att man inte kallar min kompis hora och fitta.
men det absolut bästa under hela resan när jag joe and mims satt vid gatan och tigde pengar till våran taxiresa hem. jag vet inte varför vi gjorde det egentligen. vi hade ju pengar. men vi fick ihop 123 kr. så jävla kul! till slut hamna vi på efterfest hos en som hette charlie och hans kompis (tror han hette markus eller ngt) och vi rökte vattenpipa=)
vi kom väl hem runt 5 och somna nästan på en gång..

resan hem gick lugnt och behagligt och jag somna nästan så fort jag kom hem =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0