Hissa och Dissa!

Då har första kvaltävlingen av Melodifestivalen gått av stapeln(: Älskar verkligen melodifestivalen och missar aldrig ett avsnitt=p Tänkte göra en liten sammanfattning av lördagens tävling i Göteborg..

Hiss - Amy Diamond
Kanske inte var den bästa låt jag hade hört, men man blir alltid så glad när man ser Amy Diamond! Det skulle vara hur kul som helst om hon vann hela svenska melodifestivalen. Framför om hon spöade Carola som jag har bojkottat för årets festival!!
Men tror inte att hon skulle kunna vinna Eurovision song contest=/


Diss - Michael Michailoff
Det här är ingen diss för en dålig låt, utan för att han inte ens kom vidare till dom 5 bästa! SKANDAL! Det känns på ett sätt att man inte har ngn chans att komma vidare om man inte har ett ettablerat artistnamn. Hur i helsike kunde Suzzie Tapper gå vidare till andra chansen!?! Jag lovar att hon bara fick sympatiröster för sin sjukdom!!
Michael Michailoffs låt kommer gå hett i min mp3 spelare i vår(:


Hiss - Christer Sjögren
Känns som jag är den enda på denna jord som tyckte hans låt var helt okej. Den var lätt att komma ihåg och det är ju det som är meningen med schlagerlåtar. Den kanske inte skulle kommit direkt till finalen men till andra chansen iaf. Hoppas även denna låt spöar Carola i finalen (Tar förgivet att hon kommer vidare till finalen)!


Diss - Face 84
För det första undrar jag hur denna låt ens kom med i Melodifestivalen?! Jag är inte ensam om att tycka den här låt känns som att den är skriven av några 12 åriga tjejer. Jag tror allvarligt att Face 84 tog fel på tävling, att dom skulle tävlat i Lilla Melodifestivalen ist. Dom såg ju ut att vara i 20 årsåldern men lät faan som 12 åringar!


Hiss - Björn Gustavsson
Han är den bästa pauseunderhållaren EVER! Skippa alla tråkiga dansare som ålar sig på scen till skum musik! Både jag och Johanna skulle kunna ställa oss på scenen och göra likadant ;)
Det ska bli jätte kul och se vad han hittar på i resten av programmen. Och jag gilla hans t-shit, I'm a virgin. Jag skulle inte ha ngt emot att ta hans oskuld, hahaha!



Kommentarer
Postat av: felicia

Håller med om att Amy var bäst, att femma borde gått vidare och att Björn Gustavsson är kung :D

2008-02-11 @ 22:39:58
URL: http://feliciapalmblad.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0