Pålhmans nästa?

Har funderat hela förmiddag vad jag ska göra med mitt liv. Ska jag söka ett jobb så jag har chans till en fast anställning eller ska jag börja plugga? Och jag har nu kommit på en liten plan.

Min tanke är att börja plugga i höst på en sk KY-utbildning( kvalificerad yrkesutbildning ). Då till ngt inom ekonomi, ex Redovisnings ekonom. Den finns bla på Påhlmans Handelsinstitut. Och på den skolan går ju Mimmsan(: Så jag bad henne kolla upp om det fanns några kataloger som jag kan kolla i(:
Det som är så bra med en KY-utbildning inom ekonomi är att man inte behöver matte C som man behöver på högskolan. Så slipper jag läsa om det på komvux. Det enda är väl att jag behöver plugga upp vissa ämnen. Men det ska nog inte vara några problem(:

Sen kommer nästa problem, eller problem är det nog inte. Jag har ju haft planer på att flytta hemifrån till hösten, eftersom jag inte hade några planer att börja plugga till hösten förut. Så det blir väl till att bo hemma ett tag till. Inte för att det skulle vara jobbigt eller så, men vill verkligen ha mitt eget snart:)

Jag ska fundera vidare på det här..

image529

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0