Någon som vill byta mamma?

OBS! VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!
nu har jag tagit arslet ur vagnen för att skriva blogg.. så det får bli en liten sammfattning=p

Fredag - Jobbade fram till 16 och sen åkte jag till södertälje för att hämta biljetterna till hockey, men vad hade lilla karin gjort då da! Jo, jag hade glömt bokningsnumret på jobbet! Bra jobbet! Så jag åkte hem och gjorde lite potatisgratäng som vi skulle ha till middagen. Vid halv nio kom jag till Johanna för ev utgång. Är det någon mer som tycker att killar inte kan planera ngt? Eller är det bara jag och Johanna som är ute och cyklar?
Utgång på Stanleys, jätte kul var det. Mkt folk var det och träffade en del man kände. Jag och Emma åkte hem med 1 bussen, vi var helt slut. Inte så konstigt när man jobbar 40 tim i veckan. Skönt att komma hem i lagom tid, och inte alls full!

Lördag - Åkte ner på stan vid ett för att möta Johanna, vi skulle hämta biljetterna till matchen och sen gick vi runt lite på stan. Åkte hem till mig sen för att äta lite och jag skulle få på mig lite smink=p Mötte Linnéa och Sandra vid Axa, fullt ös var det där, slutsålt hörde jag rykten om(: Tyvärr så förlorade vi ju! Men det var ju nära ca 20 att vi skulle göra mål. Efter matchen åkte vi+Felicia ner på stan för att köpa pizza och hyra film. En skräckis som jag inte kommer på namnet på och Ciao Bella! Kan verkligen rekomendera den sist nämnda filmen!
Brudarna åkte hem vid 23 tiden och jag satt och kolla på 4 avsnitt av vänner, har fått låna vännerboxen av Felicia(:

Idag då, vad har hänt då da? Jo, jag har tjafsat med min mamma hela dagen typ. Började egentligen igår när hon och pappa kom hem från en födelsedagsfest. Jag hade lagt bestiken i diskonen och hon fick rena dampen, tror hon hade druckit för lite vin under kvällen=p Sen har det fortsatts under dagen. Mamma har fixat en städerska som ska städa här varanan vecka. Och den här städerskan skulle komma hit idag för att kolla hur det såg ut och så. Och då skulle det tydligen vara kliniskt rent här hemma. Jag vet inte hur många gånger vi fajta idag!
Sen blev hon lugn efter att städerskan hade gått..
Men sen bröt helvetet ut igen! Hon kom hem från att varit på lampjakt. Hon berättade att hon varit på coop för att dom har haft ett sånt bra utbud på lampor. Hon berättade hur jävla dåligt coop var, hur otrevlig personal det fanns där och allt möjligt! Sen kom det värsta när hon vräkte ur sig:
- Hur kan du ha jobbat på coop? Ska du verkligen söka sommarjobb där igen?!?!
Då kom jag igång, jag satte verkligen människan på plats! Jag sa nog mer svordommar än "vanliga ord"=p haha!

Så nu håller jag mig i mitt rum i forsättningen! Orkar inte ha en vettig konversation med henne! Senare ska jag kolla klart på första skivan av Vänner(:

Förlåt för det långa inlägget, men så här blir det om man inte skriver under en helg=P
Puss!

Kommentarer
Postat av: felicia

Hahhahahaha :D Vi har också en städerska, kommer inte lika ofta dock men inför varenda gång hon ska komma är mamma i gasen och tjatar på att hela huset måste städas så att de ska underlätta för städerskan.
Varför betala nån för att städa om man ändå måste städa själv haha.

2008-01-13 @ 21:02:30
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: karin

Felicia: Ja eller hur! jag förstår att man vill ha det lite städat iaf. Men igår skulle det vara klinskt rent i varje hörn. och när väl städerskan kom så var hon där i ca 5 min och bara kolla runt hur vi bodde. Så nu kommer man få höra varje tosdagskväll: Nu måste ni städa era rum för imorrn kommer städerskan. Det låter ju rätt knäppt!

2008-01-14 @ 08:47:58
URL: http://kurranburran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0