Påskmusik?

Idag måste det vara min lyckodag. För det första så fick kontoret ett jätte stort påskägg men en massa godis:)
Sen när jag ska gå upp och äta min äckliga matlåda ( fisk ) så ser jag en smörgåstårta när jag öppnar kylskåpet! Min dag är räddad! Den var hur god som helst! Bla skagenröra och en massa skaldjur, muums!

Visste ni att vi kommer äta 4 ton godis i helgen?! Helt sjukt! Och det godiset är populärast i påskägget är Lysmelk, enligt mig så är det den godaste chockladen bland lösgodis!!
Favoriterna vi helst stoppar i våra påskägg topp 3
1. Lysmelk
2. Dragéägg
3. Chokladtoffe
( Källa: Metro 2008-03-20 )

En sak jag funderade på förut. Varför finns det ingen påskmusik? Tycker påsken påminner mkt om julen, vi äter ungefär samma mat: sill, lax, potatis, köttbullar, prinskorv m.m. Vi har till och med påskmust! Det är ju exakt samma sak som julmust, bara etiketten som är en annan. Ist för julklappar får man påskägg. Så varför finns det inte påsmusik som det finns julmusik?


Kommentarer
Postat av: felicia

Hahah, är inte Gullefjun typ en påsksång? Närmsta jag kan komma på iaf

2008-03-20 @ 15:08:07
URL: http://feliciapalmblad.tjejsajten.se
Postat av: bruna doran!

aaa, va gott me svenska kottbullar!
vill ocksa ha paskagg :)
hoppas ni har det fint i snon o att min lya ar som den ska, hehe.

2008-03-20 @ 16:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0